tisdag 9 februari 2010

Enögt...


Idag är det mycket som hänt minsann...
Peter skriver om hur enögd nyhetsbevakningen kan
te sig i dagens medi-e/a, -sverige och
byabladet hotar med mer sporadisk utgivning.
Hos Sid gick det widare till men han håller ju inte
till i Gävle iaf!
Nu har dessutom S:t Per fått fin hjälp med att hålla reda på alla finbilar som fått parkera i det stora garaget i himlen!
Själv har jag gått runt och lekt pirat hela förmiddagen
med lapp för ögat efter besök hos farbror doktorn.
Man blir så smått handikappad vad gäller avstånds
bedömning och bilkörning är inte jättekul med ett öga. Fickparkera blir ett ännu större helsike kan jag
meddela er!

Men nu är iaf bulan borta på ögat och bara en liten blåtira och några dagars medicinerande
sen ska man se bra ut genom framrutan igen, lite mera vidsynt blir man kanske på köpet?

När jag kommer hem så blir det slappande med K och så har förhoppningsvis min laptop
kommit till rätta också mha C som skulle på besök till stan idag.
Ska vi äntligen få filmat hur "Mini-Jönsson", som Lasse i DK kallar den för, far rundor där
inne i värmen?
Hoppas bara vi har vatten idag, två läckor på samma ställe i kvarteret med 2 dagar emellan
börjar bli lite tjatigt...

har ni tur kommer jag ihåg senare ikväll med ju... ;)

2 kommentarer:

  1. Pirat - har du börjat kopiera blåtiror?
    Tack för länken - ja, det stämmer. By á Bladets utgivining blir lite sporadiskt ett tag. Men du är välkommen till Gubbens andra blogg - jag använder den som vilohem just nu :D

    SvaraRadera
  2. Nja... lite inspirerad av vår allas Mr J kanske? =)
    Men man såg inte riktigt så skön ut med lapp för ögat i morse..
    Vassego med den, blev ett litet uppsamlingsheat idag. Kikar in på andra sidan sen så man inte får abstinens =)

    SvaraRadera