söndag 28 februari 2010

Ob-La-Di, Ob-La-Da


Då var det lilla underverket en vecka gammal!
Massor av folk har varit på besök och ringt och
mailat och sms/mms:at osv osv
Dessutom har lilla .... (ja ni har väl listat ut
namnet va???)
Varit på sitt första kalas, morbror C var en mäkta
stolt blivande 50-åring minsann! TACK C&A för att vi fick vara med och fira...och titta på
pingvinerna! ;)



Idag var farmor och farfar på besök och skämde bort oss länge och väl, Bamsekramar från oss!
Nu ska jag ta igen lite bloggläsande och mailande för äntligen är min dator i Ramlösa igen...
Så nu avslutar vi med att minnas lite innan John blund kommer!
55. Jag kommer ihåg en läsk som hette "Enbärsdricka" från "blåvitt" som vi drack hos
farmor och farfar om vi inte drack hemmgjord svartvinbärssaft.
56. Jag kommer ihåg att farmor och farfar samlade kvitto i en stor kaffeburk av plåt med
plastlock som hade en skåra att sticka ner kvittona genom.
57. Jag kommer ihåg att vi smälte stearinljus och gjorde egna i massor av olika färger i olika
burkar, bl.a de runda små yoggiburkarna i plast.
58. jag kommer ihåg de små smala platta metallbitarna som man hittade rostiga överallt på
gatorna när man var liten. Man hittar aldrig sådan idag.
59. En gång lekt vi med en kompis till Roy som hade modellbyggen som han sprängde sönder med smällare. Han hette Ola, jag minns jag tyckte det var jättekonstigt att spränga sönder fina
modellbyggen.
60. Jag kommer ihåg ”Rör inte min kompis” märkena men inte riktigt vad det handlade om.
Det Var en vit hand som gjorde stopp-tecken, med svart text på.
61. Jag kommer ihåg att de som inte höll ”rätt” i pennan fick en trekantig plastbit för att lära
sig göra rätt.
62. Jag kommer ihåg att det började en kille från USA i vår klass i mellanstadiet.
Han hette Frans, han var jätteduktig på att rita och byggde en egen skateboard i träslöjden.
63. Jag kommer ihåg att pappa åkte på möbelmässor då och då. Ofta till Jönköping.
64. Jag kommer ihåg att när jag varit sjuk och blev väckt och inte längre hörde något med mitt
högra öra.
65. Jag kommer ihåg en gång i skolan när vi la en tand i en flaska coca cola för att fröken skulle
visa hur farligt det var att dricka läsk. Men tanden låg kvar i flaskan länge tyckte vi.
66. Jag kommer Gomorron Sverige på tv, där visades tecknad film och det var frågesport för
barn, ibland var där en trollkarl och en gång fick Carl Bildt bygga en byggmodell i programmet.
67. Jag kommer ihåg hur det känns att bli buren till sin säng, efter att ha somnat framför TV:n,
och att då vakna upp, men ändå låtsas att sova, för det är så härligt att bäras.
68. Jag kommer ihåg Jalle, Julle och Julius på djurparken med delfinerna
69. Jag kommer ihåg att jag hade en röd Cirkusplansch på rummet.
70. Jag kommer ihåg att mormor gjorde isbitar med violetta blommor i

3 kommentarer:

  1. Grattis till fyndet! Hur söt som helst. Är du säker på att hon inte vägde 3420?

    SvaraRadera
  2. Tackar. Nja nu stod jag ju inte vid vågen med barnmorskan men.. vid hemgång stod jag där o då var hon nere på 3205 så ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, av någon lustig anledning går de snabbt ner i vikt efter födseln. Nog kan man förstå dem att aptiten inte är den bästa när det är så mycket stök och bök, och man får inte heller ligga inne i mörkret och värmen...

    Själv kan jag inte komma ihåg några Jalle, Julle och Julius, men gott och väl Ville, Valle och Viktor. Och kapten Zoom. Ja, tänk han är fortfarande ute i rymden och flyger...

    SvaraRadera