fredag 5 mars 2010

Full rulle....


Alla sa att: Vänta bara så ska ni få se när ni får
egna barn..... eller nåt i stil med:
Passa på o njut nu!
Själv tyckte man ju att det var myysigt med
småttingarna, som när lilla kusin M var här för
att mamma & pappa skulle göra det ena eller det
andra.
Men vadå? Kan hon inte hjälpa till hemma!?
Tyckte vi och tog med lilla M till plantskolan o
sen hem i trädgården och planterade blommor
för att lilla M´s mamma & pappa skulle få
plantera sina blommor och klippa sitt gräs
i lugn o ro.
Nu när våran Molly ska få kusin nr.2
så förstår vi ju att det kanske var lite annat som
hände därborta. :-D

Va, va sa ni?

Vad vi tycker nu?
Tja, jag tycker iaf att det varit lugnt o skönt att gotta sig under pappadagarna!
Men de kunde gott fått vara flera. Detta beror kanske på att vi fick ligga kvar några dagar
för K´s skull så de "försvann" på BB men iaf.
Har ju en snäll chef så verkar som jag får till en vecka till! Skönt!
Hon e super snäll o sover o äter o sover o äter värre än skalman med sin mat och sovklocka!
Men visst man hinner ju inte skriva lika mycket här. Läsa går ok för det e ju bara nåt klick o
skrolla med den eventuellt fria handen om det skulle behövas....
Skiva e värre än sålänge, om jag tajmar med en sovperiod eller matningsdags så hinner jag
kolla och ev skriva lite innan det skall rapas eller bytas innan det är tillbaka till K som gäller!
Har dock märkte en sak, vi var ganska inne på att Molly skulle blivit en Erik(?) utan att ha gjort
någon koll eller så utan gick bara på K´s känsla för det hela. Men vi höll oss ganska neutrala
vad gällde olika färgval och vad gällde kläder så är det mest killar som det var läge att ärva av.
Därav blev det mycket blått, sportiga mönster och annat "grabbigt".
(Att sen underteckand mot K´s inrådan efter att "Flicka P..." var ett faktum gick och köpte den
mest rosa, mest gulliga, mest stereotypt tjejiga outit:en i butiken till hennes första
50-årskalas när morbror grattades i helgen, DET räknas inte.)

Men iaf, det är rätt otroligt hur insnöade vi människor är på att en bebis med mörkblå byxor o
nallar/bilar/flygplan/fotbollar/sportsiffror på bodyn är en kille och en med
rosa kaniner/änglar/söta djur/blommor på bodyn är en tjej!
Många ursäkter har det blivit när vi fått beröm för lillan men vi lär fortsätta o klä i många olika
färger! Men kjolarna i byrån DE är bara Mollys (och eventuellt mammas om garderoben blir
för trång...)
71. Jag kommer ihåg att vi hade böcker som pappa nog fick från affären
som det var stämplat ”Skadad bok” i.
72. Jag kommer ihåg att farmor och farfar körde en blå saab 96
73. Jag kommer ihåg att jag inte fick röra min farbrors modellbilar i metall men läsa hans
samlade MAD som låg i en garderob ihop med en batmanbil och en krokodilnalle,
jag tror det var Drutten. Det var ok.
74. Jag kommer ihåg uppslagsveket vi samlade på hemma, Bra Böckers gröna.
75. Jag kommer ihåg en blå t-sirt med en glittrig gittarspelare jag fick av gamlafarmor
när hon varit i USA
76. Jag kommer ihåg hur det doftade i farfars bror Göstas Smedja.
77. Jag kommer ihåg att vi hade en lek där vi hoppade på ett ben mellan träden i en dunge
på Söderparkskolan och en fick jaga tills han fick tag på någon annan som fick fortsätta
jaga. Vid träden var man ”säker”.
78. Jag kommer ihåg serietidningen Knasen
79. Jag kommer ihåg björnen som ofta bråkade med Kalle Anka i gamla teknade filmer.
80. Jag kommer ihåg de blå trehjuliga mopederna som en del gamla körde och att jag
tyckte de var rätt fräcka.

2 kommentarer:

  1. ha ha! Du börjar ana att livet består av mer än hästkrafter och bilar från Hissingen :D

    SvaraRadera
  2. Jupp blöjbyten t.ex. :)
    Men man måste ju se till så sits kan monteras för lillan i Hissingeexpressen också!
    Klart det ska börjas i tid med bilträffar...

    SvaraRadera