tisdag 9 mars 2010

På g..






81. Jag kommer ihåg när jag hörde talas om en tokig polis som jagade mopedåkare och som
ska ha följt efter en av dem in i skogen men fastnat mellan två träd med sin stora BMW.
Själv hade jag aldrig moped...
82. Jag kommer ihåg följande mopedmärken: Puch Florida, Puch Dakota och MT-5 samt en
rosa och blå Peugot med grova ekerhjul.
83. Jag kommer ihåg att Jag köpte en hipsacykel och att jag och Jens hade en budfirma ihop´
med den och till och med kom med i lokaltidningen.
84. Jag kommer ihåg när pojkcyklarna hade limpa istället för vanlig sadel.
85. Jag kommer ihåg att jag hade en minicyckel som var vit och gick att fälla ihop.
Farfars bror som var smed svetsade ihop den och sen målade jag och pappa den blå och
satte på BMX-hjul på den.






















Dagens bilder får illustrera tillvarorn just nu...
En hel del mer tvätt än förut, men glädjande nog mest nytt o rent som Molly får
som bara ska ha en lätt tvätt innan användning.
Injustering av den lilla damens inbyggda mat och sovklocka pågår också för fullt
och det är en annorlunda upplevelse där mamma har fåt krypa till korset och låta
damen få prov nappen då och då.
Dessa vakna stunder ger en tid till en del läsande och lyssnande samt lite tv-tittande
då vi lyckats lirka in en tv i sovrummet minsann.
Nu ska jag in o se om lilla damen äter eller sover och slå på tv´n en sväng!








1 kommentar:

  1. Give it to your mother- fyndigt, det har jag inte sett förut.

    SvaraRadera