fredag 26 mars 2010

lugn fredagskväll....


Fredag, gamlamormor på besök o platera blommer, äta plättar
med mera. Sen kom jag hem med nylackad bil o sen kvällsmat,
mys o lets dance för K i lugn o ro medan jag o Molly myste...
Blev äkta tv-dinner med skillnaden att vi turades om att
trösta M på olika sätt, väntat nog lyckades K bäst dock utan att
ge M mat.....
Nu ska jag röja lite medan tid är o Molly e lite lugn, sen ska K får
lugn tills jag åker på bilklubbsmöte imorgon o skruvar bil på
söndag.... innan det e tvätt tid. Tur det e ledig dag på måndag! (som det ser ut nu då iaf.....)
Den som lever får väl se.
Trevlig helg på er allihopa!
Jag kommer ihåg....
86. Jag kommer ihåg den gröna skåpet på stationen där stinsarna,
bl.a en som hette Gunnar och bodde i vårt kvarter skötte växlarna ifrån.
87. Jag kommer ihåg en gång när gamla farmor tog ut sina löständer och jag såg det,
Jag blev rädd men skratta senare åt det.
88. Jag kommer ihåg att mormor Astrid lagade goda köttbullar precis som mormor.
89. Jag kommer ihåg att tant Elsa i vårt hus gjorde popcorn i strutar av tidningspapper
åt oss killar när vi lekte.
90. Jag kommer ihåg när vi tvättade mormor och Rays båt i Mölle när vi tagit upp den för
vintern och sen packade in den i en stor gul pressening, den stod baok brandstationen vid
pålarna fiskarna hände sina nät i.
91. Jag kommer ihåg när Buster åt upp Nettans sallad hon ställde under stolen på morfar
och Gittans balkong
92. Jag kommer ihåg när vi firade midsommar i Nävlinge och Zulle lyfte mig för att hänga
kransarna i midsommarstången och att vi kastade tennisbollar på plåtbyrkspyramider.
En sommar byggde vi styltor där och gick jättelångt på dom.
93. Jag kommer ihåg barberare Nicke och de gamla flaskorna han hade på hyllorna.
När han klippt färdigt en fick man hårvatten i håret som jag tyckte doftade gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar