onsdag 10 februari 2010

Speldags...



Nu börjar de snart igen, de Olympiska Spelen!
Frågan är väl om Opeln till vänster får delta?
Sponsring är ju inte tillåten fast bara lite...
Eller hur var det nu Tage sa om sannolikheten?

Damernas klädsel skulle nog få godkänt även av
dagens dommare iaf.

Det har inte skrivits många spaltmeter om spelen
ännu men det kommer väl vad det lider...
Lekarna, som det ju heter i vårt grannland,
Smygstartade på 3:an med vinterspelen där
"kändisar" av olika kaliber bl.a åkte snowracer...


K skrattade gott från sängen där hon numera tillbringar en hel del tid med att vila rygg och för
att slippa svullnande ben (och annat med tror jag...) Städningen hade hon delegerat ut på
undertecknad så nu är man på jobb och vilar upp sig i en utställning under ombyggnad.
Det är avslappnande med svetslågor, hamrande, och borrande när man står med
hörselskydden i öronen och ska prata med kunderna!

Tyvärr hade min datorleverantör fått förhinder i måndags så nu blir jag med bärbar först
den 19:e om jag har tur. C´s bil har nivåcensor på bakaxeln som ska reglera läge på ljuset
och den censorn påstår att C kör runt med en mindre hög tegel i bakluckan trots att jag sett
att den är tom! Tänk så mycket enklare det var förr.... T.o.m. morsans gamla 2cv hade
ställbart ljus... via en enkel ratt och kuggstång!
Ha en skön eftermiddag så hörs vi.

4 kommentarer:

  1. CV2 - ja. Två sådana har jag avverkat vilket betydde att en inte räckte till för att avskräcka mig. Skämt å sido, jag har haft många cittror och trivts bra med gung och soft seats.

    SvaraRadera
  2. Inte att förglömma är ju att man alltid har med sig fikamöblemang på utflykt med en 2CV!
    Bara att snäppa loss och plocka ut vid vägkanten =)
    Det är mysigt att "sittåträngs"!

    SvaraRadera
  3. Nu när Opel höll på att bli sålda av GM hoppades jag att de nya ägarna skulle ta det gamla modellnamnen som "Olympia" till heders. Fast det bidde varken av med det ena eller det andra.

    Vad gäller 2CV som picknick-bil: köper man en ankstjärt så har man ett integrerat campingbord som baklucka! :-)

    SvaraRadera
  4. Peter: Vi får väl se vad blir av den nya konstellationen...
    Ang 2cv har för mig att man kunde använda några delar som ben till bakluckan för o få bord utan att ha ankstjärt?!
    minns nu inte vilka bara... Får väl hoppas på annan uppmärksam läsare om inte du vet.

    SvaraRadera