lördag 10 april 2010

Fullspäckad dag


Idag blev det en tur o retur resa till Göteborg!
Jimmy o jag skulle samåkt men han var dunderförkyld
så han körde i egen bil för o inte smitta oss härhemma.
Snällt, det e ju ändå 40 mil t&r!
På väg upp så höll dessutom ett av hans nypålagda sommardäck
på att lossna helt då däckverkstan glömt spänna bultarna!!
Men vi hann stoppa och spänna fast innan det lossnade och kunde komma fram i ett stycke.
Väl på plats fick vi se en sprillans nyinköpt fin 480 med proffstrimmad motor.
Grattis till en fin bil Ramhult!
Inne på museumet hade Mattias fixat till det finfin i konferans lokalen så vi fick en tjusig
inramning till mötet och dessutom goda mackor.
Efter mötet fick vi rundvandring och fick se en 780 som ju liksom 480´n fyller 25 år som
bilmodell i år. Det var inte vilken 780 som helst utan PG´s! En av hans röda specialbyggen..
PG fick under sin tid som vd en röd och då menar jag RÖD bil med MYCKET utrustning
av varje modell som introducerades.
Ber att få återkomma med ett inlägg om detta senare!
Vi fick även sen en MYCKET speciell 480...... INGA bilder på den finns på nätet vad jag vet
så vill ni se den så gå med i klubben och få den på bild i tidningen eller så besök Volvo museum
och se vad som kunde blivit om om funnits och elen funkat från början i min favorit modell!

Se även en bil specad för den marknad som bilen var tänkt för när den togs fram
men som förblev en av de marknader där den inte såldes när den väl kom i produktion, US of A.

Nu ska jag ladda inför morsans kalas imorgon.
Ha nu en skön söndag.

3 kommentarer:

  1. Den enda "mycket speciella 480" jag känner till var en prototyp med targa-båge. Jag vet inte om det var Bertone som stod för designen av den. Den såg dock väldigt fräck ut.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Targabåge modellen är deras cab som hellre aldrig kom i produktion.....
    båge o det var rätt likt golf I & II lösningen...

    SvaraRadera