fredag 15 januari 2010

3 äpplen hög...


Idag kändes det som om man bodde i ett hus
avsett för en smurffamilj....

Massor av saker överallt som skulle in på en
mindre yta än de kom ifrån fast i annan ordning
än de kom ut därifrån i och dessutom skulle det
bli plats över efteråt för vi skulle dessutom få
plats med den där byrån som jag ju varit och
hämtat i V.
Jisses.. tur man ha vind, eller tja där va ju rätt
fullt där med...

dessutom hitta jag inte en tavla K så gärna vill ha fram och hänga upp på en ledig vägg!
Men lyckades packa om däruppe lite så fick undan några småsaker inklusive julpyntlådorna.
Nu ska bara resen fixas och lite av lagret "bra och ha-saker" ut till sporummet
sen ska som sista projekt för dagen dvd´n kopplas in.
jag kommer ihåg... (när saker och ting var mycket enklare!)
16. Jag kommer ihåg att när man kom till Hedbergs och skulle titta på möbler
så fanns ett väntrum med öppen spis och skinnsoffor och fåtöljer
där man väntade på att en säljare kom och visade en runt i butiken.
17. Jag kommer ihåg de stora albumen man fick hem med posten från
Tintin´s äventyrs(-bok?)klubb. Det var Tintin, Johan och Pelevin, Gaston,
Spirou och några till. De hade ofta röda ryggar.
18. Jag kommer ihåg nästan alla mina leksaksbilar,
särskilt en grön volvo med röd inredning som min mamma trampade på så taket trycktes in.
Den fick bli en Cabbe sen.

2 kommentarer:

  1. Hm, jag minns också svagt en grön Volvo - kanske var det en Amazon - av plast. Det var dock inte min mammas fel att den blev cabriolet - det var helt och hållet mitt, och en kvarglömd köksknivs fel... Få se, var jag fem år då?

    SvaraRadera
  2. Minsann ännu en bilstylare född... ;)

    SvaraRadera