måndag 11 januari 2010

Måndagen avklarad...



Dagen avlöpte faktiskt utan missöden i lugnt tempo.

Viss montering krävdes dock under dagen då utställningen
uppdaterades idag inför nästa kampanj. Imorgon blir det
måleriarbete....tog dock en god stund av lunchen att hitta till
färgaffären så lunch det får bli imorgon det..

På tal om mat så,
kvällen avslutades med hundrunda med svärföräldrarnas
collies och då kände man vedeldardoft i kylan.
Fast tankarna dom drog allt mer iväg åt grillat.
Snacka om att man saknar sommaren nu!

Men man har även lite annat i tankarna nu... ett litet paket
med leverans om några veckor som nog kan hitta på en del
med resultat som det till vänster.


Jag kommer ihåg... likt tankegångarna på mången favoritbloggar som t.ex Svammelsurium
att visst var det bättre förr!?
4. Jag kommer ihåg ett godis som kallades Salmiak. Det var en tablettask i gult
(eller va det orange) och svart, godiset var tunna små ruterformade bitar som var
ganska mjuka.
5. Jag kommer ihåg ett choklad med tre tunna bitar i blått papper
som man ibland fick när vi gick och handlade.
6. Jag kommer ihåg att man inte köpte godis i lösvikt,
utan en och en, genom att peka genom kioskens fönster bl.a. på friluftsbadet.

2 kommentarer:

  1. Det var som... är du SÅ gammal :D

    SvaraRadera
  2. Ja, även om hårfästet ännu är något högre än åldern så jobbar de visst åt samma håll...Uppåt :-/

    Och som jag läste i en text härförleden, alla vi som är strax över de trettio ;) borde redan vara döda så mycket farligt vi hittade på när vi var små! :)

    SvaraRadera