fredag 22 januari 2010

BRB



Ibland har man mer o göra och ibland mindre...
Just nu är det mer som är på modet verkar det som!
Men medicinen verkar göra nytta även om
synen inte blir bättre... men ska visst bli
lite sämre innan vänder o blir bättre!
Så det är lite jobbigt att kolla på skärmen tyvärr
menmen skam den som ger sig.
Imorgon e jobbedag så vi får se hur skriverierna blir...
Därför blir det idag en lite längre tripp längs
Memory lane go vänner.
Jag kommer ihåg...
31. Jag kommer ihåg när gamlafarmor lärde mig spela 500 med två kortlekar i sitt kök.
Där hade hon köksmöbler med röda blanka galonsitsar.
32. Jag kommer ihåg pappa räfsade gruset på vår gård. Då hade han en jättestor grön räfsa
som jag fick åka på som tyngd ibland.
33. Jag kommer ihåg att jag tyckte grannen var lat som köpte trädgårdstraktor
för att räfsa deras grusplan.
34. Jag kommer ihåg när Olof Palme dog. Jens pappa var socialdemokrat och Jens
berätta att han var jätteledsen.
35. Jag kommer ihåg Anita och televinken.
36. Jag kommer ihåg en skiva mina föräldrar hade där man kunde höra hur en motorcykel
körde genom rummet från ena högtalaren till den andra.
37. Jag kommer ihåg att jag låg under soffbordet med glasskiva och lyssnade på musik med
stora hörlurar som hade grå hårdplastkåpor och bygel över huvudet man kunde justera.
38. jag kommer ihåg att min farfar var brandman och ibland ringde telefonen konstigt
hemma hos dem när larmet gick. Sen fick farfar en liten grå dosa som blinkade när larmet gick.
39. Jag kommer ihåg när min morfar och hans bror hade ett kontor och vi hälsade på,
jag fick en Skånelänga till min modelljärnväg och tiggde mig till en Tuffa Viktor figur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar