onsdag 20 januari 2010

On and on...


Omtänksam kollega ser att man kommer till jobb,
man parkerar och går mot dörren....
då går kollegan in genom dörren, låser den och
går vidare!
DÅ känner man att Idag blir en såndär dag!
Kommer in och plockar in maten i kylen,
stekt sill och mos utan lingonsylt är sådär...
Nåja man har ju en timme på sig innan dags att
stämpla in för o komma på rätt köl.
Det gick faktiskt över förväntan!
Kom till och med ihåg och göra mitt ärende åt K

på lunchen. Sen var det dags för självstudiedatakurs i excel.... sådär lagom kul men flöt på iaf!
Sen var det fika dags, skönt, dags o ringa vårdcentralen, fick äntligen tummen ur ang. detta
för o få koll på/få bort en vagel på ögonlocket. Slår numret och kommer till sköterskan på första signalen, kors i taket!

- Jo hej jag skulle vilja komma och träffa en doktor nu i veckan....
jag har nåt på ögonlocket så jag har problem att se en stor bula typ
en vagel eller nåt inneslutet.
- ... jaha sånt gör vi ju inget åt oftast så...

- .....???

- ... eh, jaha vi har ju inte fler tider idag så.....

- Näe misstänkte det så jag undrar om ni.. jag har ju haft den i mer eller mindre 2 månader
sen den sprack och detta blev kvar! Den har knappt minskat efter svullnaden gick ner.
- Nej vi bokar ju då bara för samma dag.

- VA? eh men jag behöver lite tid för o hitta en ersättare.. kan jag inte boka till fredag t.ex.???
- Nej, då får ni återkomma imorgon så får vi se om vi har något då... ring vid åtta.

- Va? nej inte imorgon, på Fredag..alltså..?!?

- Ja ring imorgon efter åtta så ska vi se om vi har någon tid under dagen då.

- tja jag får väl göra det då...??!!

- ja visst välkommen då. Hej

-....


Goddag yxskaft! Verkligen smidigt! Sen var det iaf dags o ställa sig i kassan en stund resten
av dagen... Lugnt o skönt tills kvinnan på vår markadsavdelning stack 47 sidor katalog under
näsan på en som skulle vara korrläst o klar måndag, d.v.s. om 1 1/2 dag!, och gick....
Då var man ju verkligen nöjd med dagen och kunde stängt pga inbillning eller vad som helst!
Sen kom man iaf hem och fick en jättegod middag av K som hade lilla M på besök!

Efter det var det dags för Sverige i handboll igen och.... vi förlora igen såklart! Vad trodde du?!

Nu ska jag dra kudden över huvudet och försöka sova iaf. SES IMORGON....
Jag kommer ihåg....
25. Jag minns vi hade förråd i källaren och uppe på garaget.
Där uppe bland alla saker hade jag, Jens och Roy vår ”koja” i många många år.
26. Jag kommer ihåg att mitt rum var stort, det var 24 kvm, det trodde inte min fröken på.
27. Jag kommer ihåg att jag inte gillade ”Kalles klätterträd”.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar