tisdag 19 januari 2010

En skruv lös....


Ibland undrar man...

Igår var det idrottsgala och årets prestationer skulle hyllas
så varför då inte börja med att håna någon istället?!
Nidvisor o "heja-"ramsor som ger sig på motståndaren
under match, visst, visst men alltså.... Kunde man inte
lagt mer tid på det POSITIVA istället?
Eller det hade inte blivit så bra TV... *stön*
Det blir väl som i reklamen för "Paradise hotell", en mjuk
kvinnoröst viskar "Du vet att du vill titta...."

NÄE, det vill jag inte o så skiftar jag kanal.

Konstaterar sedan att där inte heller var något...
(konstigt va...en måndagskväll och allt?)



Nåja, hundrundan var ju avklarad och K har krupit under täcket och hittat
Damernas detektivbyrå! Kan rekommenderas faktiskt. Själv gav jag mig dock på själsängen.
Ja jag vet att jag sa innan att jag skulle fixa med datorkabeln men den behövde inte igår så..
Nåväl, ett lagom enkelt projekt såklart tycker väl ni!
Jo just det... inte så Staffan o Bengt behövt rycka in och förklara men
här plockar man fram delar och skruvar och insexnyckeln.....Nähepp ingen sån inne i huset.
Sa jag förresten att det har snöat här i Ramlösa och att det vackra vita täcket ligger kvar?
Verktygslåda, jodå det har jag, två stycken faktiskt, båda ligger ute i förrådet, bakom solstolar,
vinterdäck, dockumentskåp, snöskyffel och annat! Vaddå?

Jag har ju en skruvmejsel av var sort o hammare och lite annat inne i huset så det funkar ju....
Näe inte riktigt lika bra som "akuthinken" (se mer i peter Larssons blogg).
Så på med tofflorna som givetvis stod ute i uterummet, lagom kalla och ut i snön och lirka upp
ett halvfruset lås, hämta insexnycklar, se där! Förutseende tog han iaf några olika storlekar!
och så in igen.
Sen gick det faktiskt riktigt bra medan damerna avslutade sitt fall och 2 1/2 men kom igång
och K skrattade hjärtligt i sängen åt.. dom (tror jag iaf) så började det att sakta men säkert bli
en säng. Madrassen kom i och den passade faktiskt och kantskyddet likaså, grönt och grannt!
Sen var klockan efter tio och sladden var ju inte genom väggen så... ni fick stå ut med att vänta
till idag istället! Fyller på med "jag kommer ihåg..." ikväll go vänner. Ha en bra dag!

22. Jag kommer ihåg att läskflaskorna hade korkar med en liten dragflerp med ring i,
den gick ofta av så man fick ta en matkniv och pilla upp den med
23. Jag kommer ihåg att min pappa hade en svart regnrock med texten NPL på i garaget
och en svart skinnkavaj med rött foder i pannrummet som jobbejacka.
24. Jag kommer ihåg att i pannrummet fanns en stor finn rund liggande behållare
klädd i vackra liggande träribbor intill pannan.

1 kommentar:

  1. din nunna är mycket bekant men kan fan inte komma på var vart det jag såg den fan teflon skalle..
    aja så den inne på garaget som mr.hansen

    SvaraRadera