måndag 25 januari 2010

Men at work...



Idag har jag och kollegan R hållit igång för fullt
med projekt ombyggnation på jobb.
Vi har skruvat ner fönster, dörrar, lampor,
tavlor och allt möjligt samt lyft 15kvm plattor.

Det ska nämligen göras nytt och om på jobb
inför våren vilket ju är kul även om byggarnas
borrande i betongväggarna är sådär lagom kul..

Översyn var även ordet i morse...
håller ju som bekant på att medicinera lite för
syns skull ;) och det går sakta men säkert
framåt tycker jag men vi får väl se när veckan
närmar sig slutet hur det ser ut.
(Den var billig den.., jag vet.)

Efter den översynen var det dags för nästa, lämna Skodan på verkstaden för första servicen,
funkade finfint och fick t.o.m. låna cykel för o ta mig sista biten till jobb från verkstan.
Det däremot var sådär lyckat en morgon med minus 10 ute....
glömde kolla temperaturmätaren innan lämna bilen.
Var dock lite skönare i middags när det var dags att hämta bil och lämna cykeln.

Eftermiddagen blev faktiskt rätt lugn och nu är det strax dags att räkna kassan minsann
sen hem och se vad K kokat ihop på laxen hon hitta i frysen i morse!
Sen blir det ev. biobesök imorgon igen så inte fribiljetterna fryser inne, blir nog Sherlok Holmes.
Ikväll blir det bara ut i kylan igen för obligatoriska hundrundan. Efter det skulle man tinat
i farbror Sid´s retrorum!

Där kan jag sitta och komma ihåg...

46. Jag kommer ihåg att man hyrde både videofilm och videobox på ”Pia närköp”
47. Jag kommer ihåg märket på modelljärnvägen jag fick av ”morfar” Ray, det var Lima.
48. Jag kommer ihåg att under järnvägen hade jag en bilbana med en svart och en ljusblå bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar