tisdag 26 januari 2010

I´ll be..... IT`S ALIVE!!!!

Vilket sätt att avsluta dagen på!! Äntligen en trevlig nyhet denna dag i kyla och elände!!!
(bilden länkar till pressmedelandet...)

Kom hem för att slå på datorn och maila iväg lite saker inför 480-klubbens möte i helgen
och skriva nåt underfundigt om hur bra Downey & Law var på Baker street
MEN....
klickade in på lokala blaskans sida för att kolla in väder o annat som må ha hänt
de 2,5 timmarna man var omsluten av biomörker och en drös knattar!?!
(trodde åldersgränsen var högre på denna rulle eller så blir man
känsligare för sånt som blivande farsa?!) men då så såg man
att ett flygplansinspirerat bolag tagit över ett annat med flyganknytning!
Yes, Spyker köper SAAB om du inte redan visste det eller gissade det av ovanstående...

Så nu njuter vi bara av att fatta startnycklarna, gå ut i garagen och (om ni nu inte har
saabar så låtsas vi!
) sticker ner handen vid handbromsen, frikopplar och vrider om
för att lyssna på det där ljudet medan vi drar växelspaken från back till friläge o släpper
upp kopplingen. Nu njuter vi bara lite... gasar, gasar lite till och ser turbonålen
röra sig lite. Såja! Nu lägger vi i ettan och rullar iväg ut i vinternatten,
vi bryr oss inte om snön, bensinpriser eller att det är jobbedag imorgon!!

"Forsens dag"... släng dig i väggen det e bar å åk!

GRATTIS TROLL´S!!
Jag kommer ihåg....
Jag kommer ihåg att den gamle stinsen som hyrde garage hos oss alltid körde SAAB
Jag kommer ihåg att i farmor och farfars blå SAAB 96 hade de en rutig filt med SAAB-emblem
Jag kommer ihåg min första bil, en vit SAAB 900 GL ´81:a som gått 11000 mil när jag köpte den
Jag kommer ihåg när designcheferna på SAAB och Volvo var med på trafikmagasinet på
80-talet och under programmet ritade en framtidsbil ihop och hur saabkillen med lite tejp
snabbt och enkelt gav bilen en typisk SAAB-bak
Jag kommer ihåg killen som designade en massa tuffa ombyggen på SAAB-bilar men som tyvärr
gick bort allt för tidigt, Leif Mellberg.
THAT`S al folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar