söndag 17 januari 2010

På sladd...


har man varit mest hela helgen.
Det har varit massor av flängade runt
Men skön avslutning på gårdagen blev
det på förslag från K.

Vi gick på bio!
Det var läääänge sedan sist och det blev sista delen (?)
i Stieg Larssons milleniumtrilogi.

Söndagen vigdes åt projekt "flytta kabelhärvor", gick väl sådär....

Vi har än så länge en ganska långsam trådlös anslutning så det är att dra fram
nätverkskabeln när man ska blogga. Funkar ju det med men...
Det vore ju bra att slippa dra kabel genom halva lyan. Så varför inte flytta härvan
från innersta hörnet i bostaden till dit man vill vara o skriva, i soffan?

Sagt o gjort. Ut med kablar och härvor och in med det dit man vill vara.
Pluggade in allt och var nöjd med placering. Slog på TV´n, funkar, sen kabel-tv boxen...
halvbra bild... Va nu då??
Sen telefonen, rätt gissat, ingen signal! Kan det verkligen vara så att man i dagens
moderna samhälle måste vara bunden till det sk. "Första jacket"???
Ut med alla sladdar och in i annat hörn igen, koppla in och slå på prylarna, nix, nada, inget alls!
Så tillbaka till utgångsläget, in med allt igen, fast det får erkännas, i bättre ordning än vid start.
Det funkade minsann igen!

Så nu blir nästa veckas projekt att borra hål i väggen och tvätta bilen efter alla turer.
Jag kommer ihåg...
19. Jag kommer ihåg Lotta som jag tyckte mycket om som jag gick hand i hand med till
skolavslutningen ett år i lågstadiet.
Lotta var en tuff tjej som hade en råtta som husdjur när vi blev äldre.
20. Jag kommer ihåg en natten när det började döna utanför fönstret och en massa
stridsvagnar och militärfordon rullade genom Vinslöv. Vi vaknade och tittade jättelänge ut
genom fönstret. Det var en sk. milo-syd övning och de hade fältsjukhus på idrottsplatsen.
Vi cyklade dit flera dagar och tittade nyfiket på allt bakom staketet till grusplanen.
21. Jag kommer ihåg att de pyramidformade tetrapacken, det var bl.a. Sunkist i dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar