tisdag 12 januari 2010

Brinner...


..det i knutarna med alla projekt du har igång?
..du av längtan efter att få tända grillen?
..snart nån i h-et för va denne hittat på?
..du för något?
..det i kaminen?
..nånting inne imorgon pga ändrade planer?
..Liljeholmens räfflade kanalljus bättre än packetet från IKEA?
..julgransljuset fortfarande i granen i storarummet?

Många frågor med lika många eller fler svar.
Ingen av ovanstående fick dock något svar i dagens avsnitt
av favoritprogrammet Mythbusters :-(
Men vet nu att mjölk lindrar brännande känslor i munnen
bättre än vasabi, tandkräm och öl iaf!
Vem sa att TV inte var bildande?!



Här ska en hel del till fixas innan "leverans" och på fredagens tur till hembygden
för att hämta ett skåp och en såld säng.. i väntan på Godot? Näe på grillsäsongen!

Ljusslingorna är nedplockade i Ramlösa och snön har börjat smälta
så snart kan 480´n kanske plockas fram igen!
Den ska ju bara fixas till lite först som sagt....
Sist men inte minst, cyklister som inte använder väldigt fina
och smarta cykelvägar i hårttrafikerade villakvarter är ett obegripligt otyg!

7. Jag kommer ihåg sjön i Vinslöv som växte igen varje sommar
så de fick dit en båt som klippte ute i vattnet.
8. Jag kommer ihåg pappfiguren i naturlig storlek av Pernilla Wahlgren
jag fick av pappas kollegas son. Han jobbade för fazer.
Pernilla hade på sig en röd tröja det stod Dumle på.
9. Jag kommer ihåg serietidningen "Fix och Foxi".
Min gamlafarmor prenumererade på den åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar