söndag 10 januari 2010

söndagsnöje...


Idag är det dags för pyntet att åka upp på vinden sisådär 11 månader.
Har tillbringat förmiddagen med att plocka undan julgrupper och LED-slingor.
Nu ska det bara ner i de där fantastiskt små
lådorna de låg i när de införskaffades.
K har efter pyssel med gruppernas småpill gett
upp och sitter nu på hela ryggen i bingen med en
dvd-film medan undertecknad buntar ihop och
snart ska upp på vinden.... bland annat "bra bra
och ha" för att ta ner kartonger till ljusstakarna.
Igår var vi på middag hos mormor och R, mycket trevligt med god mat och dryck.
Det blev en del nostalgiprat och på det temat hade jag redan varit inne i veckan när läste min
"Riksettan" med en artikel om Peter Engdahl.
Så fr.o.m. idag tänkte jag bjuda på en eller ett par av mina egna "Jag kommer ihåg..."
( insprierade av PE´s lista) som slutkläm för er att själva kanske minnas kring!
1. Jag kommer ihåg namnen på mina två bästa kompisar hemma i V: Roy och Jens.
Roy bodde i grannhuset hos sin farmor och farfar, Det luktade mysigt av hans farfars pipa
i deras farstu, han var skogskuggare. Jens bodde lite längre bort vid farmors jobb
och jag minns att Jens samlade burkar och hade sitt trumset i uterummet.
2. Jag kommer ihåg att man såg tecknad film på dansk TV innan Lasse Åbergs
tv-program kom (och sen också...).
3. Jag kommer ihåg Cafe 35:an. Man gick över järnvägen för o komma dit
och de hade tio-öres karameller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar