torsdag 28 januari 2010

Nedräkning...


Kan det va att man börjar bli lite nervig eller...
Kom upp och iväg imorse o lämna K på jobb
och åkte vidare till egna jobbet. Väl där och igång
kom man på att mobilen låg kvar hemma, sådär
lagom bra i dessa tider ju! Så på lunchen var det att pinna iväg hem igen, väl vid dörren så...
Just det! Dörrnycklarna låg kvar på jobb, hade ju åkt hem i jobbeuniformen! Så över till svärföräldrarna för att låna nyckel, hem igen och tillbaks till jobb sen var den lunchen slut.

Efter jobb så var det att åka och handla,

väl i butiken sprang jag på två svågrar som undrade hur det var och om nåt tittat ut ännu.
Nope, sisådär 5 veckor till kanske med lite övergång om den inte bestämmer sig för en snabb
spurt på upploppet! K knoppar iaf in tidigare o tidigare på kvällarna nu men bara en jobbedag
kvar för henne innan hon tar semester för att ha lite mer lugn inför. Då hinner hon ju också
packa BB-väskan som alla är på oss om att vi ska ha klar redan igår!

Imorgon ska jag packa dator nätverkskabel och jobbekläder för en 480-långhelg i
smålandskogarna i sällskap med en bunke andra biltokar.
Så håll koll och bli inte förundrade över om svenska 480 klubbens hemsida
ser allmänt knasig ut till och från i helgen! Allt ska va igång o finfint på måndag igen!
va va det nu mer........ ja jo just det!
52. Jag kommer ihåg den lådbil som min pappa byggde åt mig. Den var stor,
rejäl med barnvagnshjul lååång nos med huv, repstyrning på framhjulen på en planka
och den var vit med röda ränder.
53. Jag kommer ihåg möbellastbilen på pappas jobb som fortsatte köra fast man tog
ut nyckeln ur tändningslåset.
54. Jag kommer ihåg när man fick samlarkort med pärsonsplitglassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar