lördag 23 januari 2010

tid...


Då var dagens arbetspass avklarat och man har
landat i tv-soffan med lite käk.
K har pysslat o planterat om lite blommor här
hemma och vilar ryggen nu en stund, det är ju
bara 4 veckor kvar nu enligt beräkningarna men
allt mellan inget och 6 veckor kvar enligt olika
källor/rykten/vänner....

Sitter här och kollar in matlagning på BBC
lifestyle i brist/väntan på annat. Skulle kanske ta
upp virkning?
Tid var det ja...
Ibland har man mycket, ibland mindre, den kan
gå för fort eller för sakta, man kan komma
för sent/ för tidigt/i tid osv.


Tid ska man oftast ha bra koll på... för att vinna/inte få hårdkokta ägg, hinna ut innan butiken
stänger, få tänderna lagade eller iväg breven samma dag!
De flesta av oss klarar av att va på plats i tid när en butik öppnar och är vi inte det så är ju
ingen skada skedd för den har ju oftast öppet ett tag.....MEN!!
Många är som sagt tidsoptimister utav guds nåde. De tror att kl. 13.54 en lördag i en butik som
stänger 14.00 så ska man klara att veckohandla innan butiken stänger!
Man hann ju in ju och personalen ska ju ändå vara kvar och stänga o greja innan de går hem
så man hinner ju lätt handla klart innan de ska köra hem, ELLER HUR??
Att personalen vill att butiken är stängd och tom någon minut över 14.00 så att de kan åka hem
till sin familj eller hinna veckohandla i butiken som stänger 15.oo det är ju inte kundens
bekymmer, ELLER HUR?

Goast var en dam som ringde till kassan i en butik en fredag och med andan i halsen
berättade att hon varit i Malmö och hämtat sin man på dennes försenade flyg och nu var de
på väg till butiken... och hon undrade kl. 17.53 när vi stängde:
- Vi stänger 18.00, sade personalen vänligt i telefon.
- Ja men vi är ju snart där... vi är ju söder om Landskrona nu.
- Ok, vi stänger om 6 minuter (kl var nu 17.54)
- Men vi är ju på väg....
- Ja och vi stänger kl. 18.
- Men ni har väl lite att pyssla med och kan vänta.???
- .....Alltså, det är fredag kväll och nu stänger vi om 3 minuter, vi har öppet till kl 18 idag
och lördagsöppet imorgon mellan 10 - 14! Ni är varmt välkomna då...
om ni kör lagligt är ni här tidigast 18.30. Jag hoppas att ni förstår att det inte fungerar.
- Men vi bor ju 10 mil från er butik....
- Ni är välkomna i morgon kl 10.00, nu är kl 18.00 så lokalen stängs och larmas.
- så ni kan alltså inte stanna kvar??
- Nej
- Men någon annan då?
- Nej, vi har tyvärr inte möjlighet till det. Godkväll
Som K brukar säga.... "Folk nu för tiden....."
Jag kommer ihåg....
40. Jag kommer ihåg när min farfar gjorde illa sin tumme och vi hälsade på honom
på sjukhuset. Efteråt åt vi glass, vår hund Buster åt också glass, en vaniljpuck.
41. Jag kommer ihåg när Roys granne kastade snöboll över vår stora hus.
Jag tyckte han var jättetuff!
42. Jag kommer ihåg en lek som hette "herre på täppan" som vi lekte på snövallarna.

3 kommentarer:

  1. Virkning är inte det sämsta att lägga sin tid på :)
    Kan bara meddela att "Herre på täppan" lekes ff :)
    Kommer snö kommer täppor och kommer täppor kommer herrar ...

    WV: supfaudo!!

    SvaraRadera
  2. De är trevliga dina "Jag kommer ihåg"... såg det en gång i en tidning... tänkte då att det där skall jag också göra... Men har inte fått "tummen ur". Men jag kör nog några varv jag också... tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  3. J, Jag får ta o komma ihåg att lära lilla M hur den leken går till en dag då. =)

    Sid, Kan ha varit i samma "Riksettan" som jag läste P.E.´s i kanske? Mycket trevlig tidning f.ö. som om inte upptäckts kan rekommenderas å det varmaste!

    SvaraRadera